Een dagje Krugerpark...

9 juli 2019 - Phalaborwa, Zuid-Afrika

Op maandag 8 juli besloten we een dagje het krugerpark in te rijden. We hebben een wildcard, dusdan doe je dat ook net iets gemakkelijker. We besluiten om half 8 aan te rijden, natuurlijk wordt dat dan 7.45u, maar dat maakt ons allemaal niets uit. We rijden bij Phalaborwa Gate het park in en rijden naar Mopani over de geasfalteerde weg. Dat gaattoch iets lekkerder. We zien heel veel impala’s, olifanten,zebra’s, giraffes en verschillende vogelsoorten. Na 2,5 uur rijden komen we aan bij Mopani restcamp. Daar drinken we een koffie op het terras met uitzicht op het water....mooie plek. In het winkeltje kopen we broodjes en wat kaas en eten dat buiten op de parkeerplaats op. Lekker budget! Daarna rijden we over dezelfde weg terug naar phalaborwa. Op de terugweg ook weer veel olifanten, giraffes en zebra’s, maar ook buffels en een luipaard in de boom. Yes, dat was toch wel een grote wens om die te zien. Jip heeft nu in haar leven de Big5 gezien. Misschien gaat het ook nog lukken tijdens deze vakantie. als we weerterug rijden naar het dorp, halen we eerst boodschappen bij de Pick&Pay en rijden terug naar Umoja. Daar steken we de braai aan, die mislukt door een tekort aan hout. Dus dat moeten we nogmaals proberen. We gooien het vlees maar in de pan en genieten van een heerlijke salade en toast met kruidenboter en een hamburger, kippetjes en beefstuk. Na het eten spelletje gedaan en lekker op ons terras genoten van de konijnen, bokkies en een porcupine dat langs kwam scharrelen....ik vond het een geslaagde dag.