De laatste dagen in Kaapstad.....

9 augustus 2019 - Gennep, Nederland

Ondertussen zijn we weer thuis, maar ik wil toch mijn reisverslag netjes afsluiten. De weersvoorspellingen voor Kaapstad zijn niet zo best de laatste dagen....veel regen af en toe een zonnetje......en zo was het dus ook. Op dinsdag 6 augustus hebben we niet echt een plan, maar we willen de stad verkennen. ‘S Ochtends maken we eerst een enorme wandeling door de stad, langs het Greenpoint Stadium dat gebouwd is voor het WK 2010. Bij de Waterfront hebben we bij Alfredo’s weer een lekkere cappuchino gedronken voordat we een Uber gebeld hebben die ons naar het Kasteel de Goede Hoop gebracht heeft. Daar kwamen we precies voordat ze het kanon afschoten, daarna hebben we zelf rondgewandeld door het Kasteel.

Hierna zijn we langs de City hall (waar Nelson Mandela zijn eerste speech gaf na zijn vrijlating)naar Greenmarket Square gewandeld om een paar souvenirs te kopen en dat is ook gelukt, nu hebben we alle sleutelhangers die we willen Hebben. Hierna wandelen we door de Company’s Gardens tot een klein winkelcentrumpje waar we een gezonde smoothie drinken en Uber brengen. ‘S middags chillen we in de lounge en op onze kamer totdat we om 18.15u met Uber naar The Africa Cafe gaan om te eten.

Bij Africa Cafe krijg je verschillende afrikaanse hapjes uit verschillende afrikaanse landen. We krijgen een afrikaanse tekening op ons gezicht en genieten van alle hapjes. Na het eten wordt er nog gezongen en een beetje gedanst voor ons door alle dames en dan gaan we naar ons guesthouse. Het is ook alweer 21.00u dus bedtijd.