Parijs van bovenaf...

1 mei 2019 - Nederland, Nederland

‘s Ochtends de dag gestart met een goed ontbijtje. Daarna zijn we met z’n viertjes een paar metrostations gaan bezoeken. Niet alleswas haalbaar omdat er een staking was, dus sommige metrostations werden overgeslagen. Om 11.30u moesten we bij het Louvre zijn, want daar hadden we kaartjes voor besteld en het tijdslot ging dan in. Het kostte wat tijd voordat we de juiste ingang hadden, maar toen waren we ook zo binnen. Vele schilderijen en beelden gezien, en de Mona Lisa van een flinke afstand. Een beetje een tegenvaller, het Louvre heeft dat niet zo best geregeld, vind ik. Sarah en Jip werden allebei niet lekker in het Louvre, dus na 1,5 uur een broodje daar gegeten en weer de gezonde buitenlucht in. We willen eigenlijk naar de Jardin du Luxembourg gaan, maar er vallen ineens flinke buien in Parijs. In de buurt van Centre Pompidou pakken we de metro naar het hotel om lekker te chillen. Op de kamer kijken we relaxed een filmpje totdat we besluiten om met z’n viertjes naar de Montparnasse te gaan. De Eiffeltoren krijgen we niet meer geregeld, dus dit lijkt een goede optie. We vonden het allemaal geweldig. We zijn daar een behoorlijk lange tijd geweest en hebben goed rond gekeken. Na ons bezoek zijn we terug gegaan naar metrostation Blanche, waar we weer uit eten zijn geweest bij Buffalo Grill...gewoon lekker. ‘s Avonds op de kamer even een boekje lezen voordat we gaan slapen...weer een geslaagd. Morgen gaan we helaas weer naar huis toe...maar over ruim 2 maanden gaan we weer op vakantie...dan vliegen Jip en ik naar Zuid-Afrika!