Globetrotters in Parijs...

26 april 2019 - Parijs, Frankrijk

Vanochtend vroeg vertrokken met de trein naar Parijs. Via Roermond, Maastricht, Liege naar Bruxelles met de ‘gewone’ trein, daarna met de Thalys naar Gare du Nord in Parijs. Alles verliep voorspoedig. In Brussel zagen we het Atomium vanuit de trein en daar op het station hadden we voldoende tijd om een hapje te eten. Dat hapje werd voor Jip een Brusselse wafel met ijs en slagroom.....mmmm.... met de snelle Thalys naar Parijs...dat ging ook echt snel. Om half drie waren we in Parijs, waar we een paar haltes met de metro reizen naar halte Blanche. Dan nog 100 meter lopen en we zijn bij ons hotel waar we 3 nachten zullen verblijven. Even opfrissen en dan de stad in. We lopen via de Moulin Rouge, waar Sarah en Jip soms niet weten waar ze moeten kijken, naar de Sacre Coeur en Montmartre. Daar wil Sarah zich laten vastleggen door een lokale kunstenaar. Omdat ze daar nog een uurtje op moet wachten slenteren we verder over Place du Tetre. We gaan ergens zitten om iets te drinken. Dan lopen we met z’n viertjes naar de Sacre Coeur om die van dichtbij te bekijken. Omdat Sarah en Susan terug moeten lopen naar de kunstenaar, gaan alleen Jip en ik de Sacre Coeur binnen. Volgens Jip is het maar saai binnen, maar ik vind het toch echt wel mooi. We kijken rond en steken voor €2 een ieniemienie kaarsje op....kan toch geen kwaad. Daarna lopen we ook terug naar Place du Tetre en kijken hoe Sarah prachtig wordt nagetekend. Na afloop lopen we via het appartement van Theo en Vincent van Gogh terug naar de Moulin Rouge. Bij een soort Buffalo Bill restaurant eten we frietjes en crispy chicken voordat we rond 20.00u naar ons hotel lopen. In onze hotelkamer lekker douchen, filmpje kijken, lezen en slapen...