Zeitz Mocaa en jumpen....

6 augustus 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Omdat de weersvoorspelling vandaag niet zo goed is, vrees ik dat Robben Island wederom niet door zal gaan...en inderdaad helaas geen boot naar Robben Island. We hebben al een ander plan voor de ochtend. Ik wil namelijk nog heel erg graag naar het redelijk nieuwe museum Zeitz Mocaa in the Waterfront. Het is in een oude silo....echt geweldig.

We pakken na een heerlijk ontbijt met vers fruit en pannenkoeken voor Jip de Uber naar de Waterfront, waar we eerst bij de clock tower informeren naar teruggave van de kaartjes voor Robben Island. Daarna een cappu drinken bij Alfredo’s voordat we naar het Museum lopen. Ik stop mijn tas in een kluisje, en betaal de entree. Jip mag gratis. We kijken vol bewondering naar het gebouw en de collectie, die echt goed is. Helaas zijn er 2 afdelingen gesloten omdat er een nieuwe expositie wordt ingericht, maar er is meer dan genoeg te bekijken. Zelfs Jip kan het wel waarderen wat ze allemaal ziet, terwijl er geen kinderrondleiding is of zoiets. Nadat we alles bekeken hebben drinken we iets in de bar op de 6e verdieping en om 13.00u zorgen we dat we beneden zijn, want Jessy en Rosie komen ons ophalen om naar een trampolinepark te gaan. Hoe ontzettend gaaf is dat voor Jip.

Het is 20 minuten rijden naar Claremont en dan moeten we nog een half uur wachten tot de meiden mogen springen. Rosie heeft de benodigde sokken voor Jip meegenomen en om 14.00u gaan de 2 meisjes los met springen...superleuk om te zien. Een vriendin van Jessy en haar gezin zijn ook op vakantie in Kaapstad, dus ook die 3 jongens willen nog we een uurtje jumpen, dus van 16.00u tot 17.00u gaan ze nog een keer. Jip heeft meteen het zweet!!!

Na het trampolinespringen rijden we naar de Waterfront waar Jessy, Rosie, Jip en ik sushi gaan eten. Het is ontzettend lekker, oppassen dat we ons niet te buiten gaan aan alle lekkers. Nog snel een boodschap doen en dan zetten Jessy en Rosie ons bij Kingslyn af, waarna wij nog even inde lounge een spelletje spelen en daarna naar bed gaan.....hele leuke dag!