Swaziland.....ook alweer gedaan!

15 juli 2019 - Noordhoek, Zuid-Afrika

Zaterdagochtend zijn we vanuit Komatipoort weer verder gereden, naar Swaziland. Eerst dag zeggen tegen Zac en Shirley, even tanken en boodschappen doen. Dan rijden we verder naar Swaziland. We drinken in een klein plaatsje even koffie en gaan dan weer verder. Rond 13.00u zijn we in Hlane. We kunnen nog niet in ons huisje, maar dat geeft niets, want we willen nog eerst brood Eten. Omdat er nog tijd is drinken we ook een Gin tonic bij de bar.

Na het boterhammetje kunnen we ons huisje in. Het is een prachtig huisje. 4 slaapkamers en  1 badkamer. Geen elektriciteit....dus we doen alles op gas. Bij aankomst proberen we eerst een glutenvrij brood te bakken, dat best aardig lukt. Daarna chillen we bij het huisje en genieten van een drankje en een chipsje.

Net voordat het helemaal donker is gaan Annet en Yvonne pasta koken met veel groenten, het is weer erg lekker.

Na het eten kijken we de film Rio op de kleine dvd speler die we hebben meegenomen. We gaan op tijd naar bed omdat we morgen weer op tijd willen verder rijden. Voordat het helemaal donker is komen er ook nog 2 neushoorns langs gewandeld.

De volgende ochtend zijn we allemaal vroeg wakker en na het ontbijt rijden we naar de grensovergang om Swaziland weer te verlaten. De weg is 30 km heel beroerd, de overige 120 km in Swaziland een beetje slecht.

Om 11.00u verlaten we Swaziland met weer meer stempels in ons paspoort. We stoppen in Zuid-Afrika alleen nog voor een korte stop om iets te drinken te halen en een kleine snack voordat we St.Lucia binnen rijden. Daar gaan we eerst inchecken bij The Bridge voordat we bij Kauai gaan lunchen....erg lekkere wraps en smoothie en ook nog super gezond.

Na de lunch hebben we afgesproken met de familie Brienen. We gaan op het terras van Reef en Dune zitten en genieten van een Windhoek van de tap. Er gezellig en leuk voor Jip om met kinderen een spelletje te kunnen spelen.

Na de borrel een boodschap doen en dan weer naar het huisje. ‘S avonds eten we een boterham na de uitgebreide lunch van deze middag. We hebben weer internet, dus dit gaat allemaal goed komen.....heerlijk appartement trouwens.

Morgen om 11.00u hebben we een Hippo en Croc Tour geboekt.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade