De Boer Toer....

26 juli 2019 - Rondevlei, Zuid-Afrika

‘S Avonds werd het diner geserveerd in de eetzaal bij een vuurtje. Jip had chicken en chips besteld en ik struisvogelbiefstuk. Om 18.30u gingen we aan tafel bij een zeer vriendelijk Belgisch echtpaar. Vooraf krijgen we een klein kaashapje met abrikozenjam, daarna een appelsorbet en dan het voorgerecht; gerookte zalm. Daarna het Hoofdgerecht geserveerd met de bijgerechten bietsalade, tomaatsalade, zoete aardappelen puree, aardappel met olijf, en champignonsaus. Na het avondeten gaan we nog even in de tvkamer zitten voordat we naar bed gaan.

Om 7.30u moesten we klaar staan voor de farmtour. Maar het waait ontzettend hard, dus ik ben eerst gaan informeren of het wel doorging. Maar zeker ging het door....een beetje wind geeft niets. Dus ik heb Jip wakker gemaakt en we zijn naar de gezamenlijke ruimte gelopen. Daar krijgen we eerst informatie over de boerderij over de hoeveelheid schapen, koeien en struisvogels boer Neels heeft.

Dan gaan we op de kar achter de auto...eerst een korte demonstratie van de hond die schapen drijft. Maar omdat het heel hard waait en de hond erg oud en een beetje doof is hoort hij de bevelen niet goed. Dus de schapenman zorgt zelf dat de schapen allemaal de juiste kant op rennen. Daarna zien we wat koeien en vele struisvogels.

Bij een groep struisvogels mogen we zelfs van de kar af zodat we mooie foto’s kunnen maken. De wind is gaan liggen, maar het is nog wel erg fris buiten en Neels gaat flink hard over de velden heen met de auto. Volgens Jip lijkt het wel een achtbaan...we worden inderdaad alle kanten opgeschud.

Na de toer die bijna 2 uur duurt gaan we heerlijk ontbijten. Je kunt eieren krijgen zoals je dat wil en er is versgebakken brood en zelfgemaakte boter en kazen en vele jams en honing. Eerst krijgen we een halve sinaasappel gevuld met fruitsalade en daarna kun je pakken waar je zin in hebt.

Na het ontbijt betalen we de rekening en rijden we richting Wilderness. We stoppen in Riversdale voor koffie en in Albertinia voor Biltong en dan rijden we ineens door naar Wilderness. We doen een paar kaarten in de brievenbus en eten een ijsje voor lunch. En dan zijn we om 14.30u in Wilderness. Lekker thuis in Zuid-Afrika.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade