...naar het hart van de struisvogelwereld....

1 augustus 2019 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

‘S Ochtends zijn we vertrokken vanuit Plettenberg Bay naar Oudtshoorn. We stoppen eerst bij een padstal waar we al eerder geweest zijn...Jip gaat daar lekker spelen en ik kies een paar kruiden uit voor Kevin en Elsie. We komen op de weg precies langs hun huis maar ze hebben een afspraak in George, dus ik weet niet of ze thuis zijn als we in Wilderness langskomen. Eninderdaad de auto staat er niet, dus we zetten de kruidenplanten voor de deur neer. Ik app ze dat we koffie gaan drinken bij Woolies in de Mall in George en als we daar aankomen zie ik Elsie al lopen.....gezellig. Kevin is boodschappen doen, dus we drinken iets samen met Elsie. Hierna nog even een plaspauze en dan rijden we door naar Oudtshoorn.

We rijden via de Outeniqua Pass en genieten van het mooie uitzicht. Er zijn wat wegwerkzaamheden, maar het gaat goed. Als we in Oudtshoorn aankomen dan vraag ik aan Jip of ze meteen naar het huisje wil rijden of dat ze liever iets wil ondernemen. Ze wil graag naar een struisvogelfarm, dus we rijden naar Highgate Ostrich Farm, want daar blijk ik nog nooit geweest te zijn. De andere 2 ben ik weleens geweest. Als we daar aankomen, kunnen we meteen aansluiten bij een groepje nederlanders en duitsers. De Rondleiding duurt een uur en is in het engels. Ik vertaal alles voor Jip, maar ze vindt het geweldig. Het is ook echt een leuke rondleiding met veel informatie en veel te zien en te doen.

Na de rondleiding rijden we naar de Old Mill waar we een kamer hebben dichtbij het restaurant.....erg leuk. Dan verkennen we de omgeving en we zien een speeltuintje en een wei vol konijnen...dat is natuurlijk geweldig voor Jip. Dus ze gaat voer kopen en dan de konijnen voeren.

We reserveren een tafel om 18.30u in het restaurant waar ik heerlijk struisvogelbiefstuk eet en Jip kipstukjes met groenten. Het is veel te veel voor Jip, maar het is erg lekker allemaal. Na het eten even tv kijken en dan naar bed.

Het internet op de kamer is slecht, maar in de ontbijtruimte en restaurant is het erg goed, dus daar gaan we even internetten....