....naar Kaapstad!

20 juli 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

We staan redelijk op tijd op want vandaag is het een vliegdag. Eerst vertrekken Jip en ik van Durban naar Cape Town en rond 17.00u vertrekken de ‘tantes’ naar Johannesburg. We hebben afgesproken dat we uiterlijk 8.00u willen gaan....het lukt! Om 7.45u zitten we in de auto op weg naar Durban. De rit duurt ongeveer 3 uur, maar omdat bij ons altijd alles langer duurt gaan we ervan uit, dat dit nu ook weer het geval zal zijn. We stoppen een keer onder weg voor koffie en gaan dan door naar King Shaka Airport.

Rond 10.30u komen we daar aan, dat is dus heel netjes. Jip en ik vliegen om 13.10u... We nemen afscheid van Patricia, Annet en Yvonne en lopen de luchthaven in. Altijd een vervelend moment om afscheid te nemen....we hebben een paar heerlijke weken gehad samen. Weinig druk, maar veel gezien en gedaan...

Op de luchthaven checken we meteen onze bagage in en gaan in de loungebar zitten voor een lunch. We spelen daar wat op de Ipad en proberen te relaxen. Kleinere vliegtuigen vind ik toch iets spannender dan die grote... In het vliegtuig hebben we eigenlijk niets te doen, en onze rugzakken liggen in het bagagerek, dus van het kotszakje scheur ik 4 mensen en een hond. Jip noemt ze meteen Jeroen, Hanneke, Loeke en Siem en Pip natuurlijk. Ze speelt ruim een uur met een paar poppetjes terwijl ik probeer een dutje te doen (wat natuurlijk niet lukt)

In Cape Town worden we opgehaald door Wouter, een kennis van Jessy. Dat is dan toch wel enorm fijn dat het zo geregeld kan worden zonder zorgen. Pas om 16.30u zijn we in ons airbnb appartement omdat er een misverstand was bij de eigenaren wie ons binnen zou laten. Dus geen tijd om boodschappen te doen, voordat Jessy en Rosie ons ophalen voor een bezoek aan de Backpack om te luisteren naar kinderen die in het engels vertellen over dingen die hen bezighouden en toekomstdromen of ideeen. Dit zijn kinderen uit een township en engels is niet hun moedertaal.

Na een tijdje geluisterd te hebben gaan we naar Primi in Seapoint. Heel dichtbij ons appartement. Hier gaan we uit eten. Voor kinderen is dit een paradijs, een enorme hal met klimtoestellen, slingertouwen en een springkussen. Rosie en Jip zien we alleen nog maar als het eten er is. Om 20.00u zet Jessy ons af bij het appartement en dan gaan we lekker naar bed.