Helaas...een nat Hermanus!

23 juli 2019 - Hermanus, Zuid-Afrika

Gisteren rond 9.45u was Wouter bij ons appartement in Kaapstad om ons naar de luchthaven te brengen, daar stond onze huurauto voor ons klaar. We halen de huurauto op en rijden meteen richting Hermanus. We nemen de kustroute via Gordons Bay omdat we bij Betty’s Bay even bij de pinguins willen kijken. Het is 11.30u als we in Betty’s Bay aankomen om eerst een koffie te drinken en iets lichts te eten. Bij Jake’s eten we een paar pannenkoekjes en drinken we iets.

Daar horen we al dat de boardwalk naar de pinguins voor een week gesloten is voor renovatie, dus we zullen niet veel pinguins zien waarschijnlijk. We gaan toch even kijken en zien inderdaad maar een paar pinguins. Daarna rijden we door naar Hermanus, waar we om 13.30u aankomen bij 6Stemmet guesthouse. Hier heb ik al vaker gelogeerd, dus ik weet waar we moeten zijn. We brengen onze spullen naar onze kamer (die trouwens een hele etage blijkt te zijn). Daarna even contact opnemen met de familie Brienen die twee straten verderop zitten wat zij gaan doen, want door de wind gaan er geen boten het water op om walvissen te spotten. Zij hebben ook geen concrete plannen, dus wij besluiten naar hen toe te gaan en dan zien we wel. De kinderen spelen meteen weer spelletjes met elkaar....Jip geniet hier enorm van.

Na een uurtje spelletjes spelen besluiten we toch even een stuk te gaan lopen over het Cliffpath. Volgens Tigo en Roos is het klimmen....en na de wandeling begrijp ik wat ze hiermee bedoelen. Alles waar op geklommen kan worden wordt gebruikt om bovenop te komen.

Na de wandeling gaan ze weer verder met spelletjes spelen en tekenen en rond 18.30u gaan we uit eten. Gisteren hebben zij gegeten bij Rossi’s en dat was goed bevallen, dus we gaan daar gewoon nogmaals eten. Lekkere pizza hebben ze daar....het duurt wel erg lang voordat we iets kregen, maar dan heb je wel iets lekkers. Na het eten gaan Jip en ik meteen naar ons guesthouse. Het is ondertussen ook al 21.00u. Nog even lezen en dan naar bed...bijna 22.00u

’s Ochtends hebben we voor de eerste keer een ontbijt bij de accommodatie, dus de eerste keer dat ik een eitje bij het ontbijt krijg. Na de fruitsalade en amerikaanse pancakes kan je kiezen uit een lekker ontbijt. Omdat het regent is er vandaag niet veel te doen in Hermanus, dus we doen eerst spelletjes op onze kamer. Daarna rijden we naar de Mall om te gaan shoppen. Daar starten we met een koffie en voor Jip een babychino die ze niet lekker vind. We kopen alleen een gum en een boekje om engels te leren voor Jip, (ik vind dat heel leuk, maar Jip vindt er eigenlijk niets aan....hahaha) Bij de Mall eten we wat en daarna rijden we via de kust terug naar 6Stemmet, maar nog steeds geen walvis te zien.

De rest van de dag brengen we door in ons guesthouse met het spelen van spelletjes en badderen en wat tv kijken. Morgen rijden we verder naar Heidelberg naar de boerderij van boer Neels...daar ben ik wel benieuwd naar.