Hop on and Hop off...

21 juli 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Gisteren hadden we al besloten dat we vandaag met de hop on hop off bus een tour zouden maken. Na het ontbijt besluiten we dat we de rode route (stadsroute) nemen tot de waterfront en daarna de blauwe route naar Kirstenbosch Botanische Tuinen. Ik ben in 2004 naar de tuinen geweest en ik vond het toen al prachtig, terwijl het weer niet zo goed was. Vandaag is het prachtig weer om buiten door Botanische tuinen te wandelen.

We nemen de eerste rode bus bij het zwembad en dat is om 9.55u, als we er net zijn komt de bus er al aanrijden. We gaan natuurlijk bovenin zitten in de zon en in de wind. Dus echt warm is het ook niet. Maar het uitzicht is geweldig. Bij het aquarium stappen we over naar de blauwe bus. Weer gaan we bovenin zitten voor het uitzicht. na een paar stoppen zijn we bij Kirstenbosch. We starten de dag met een koffie, want anders kom ik de dag niet lekker door.

Na de koffie en voor Jip een ander drankje op een heerlijk terrasje lopen we de tuinen in. Wat is het toch ontzettend prachtig. Omdat het winter is staan niet alle bloemen meer in bloei, maar ik vind het toch echt de moeite waard. We lopen een paar uur rond en beginnen honger te krijgen. We eten onze lunch bij Mojo. Jip neemt chickenstrips met overheerlijke aardappelen. En ik heb een heerlijke salade met struisvogelplakjes, feta en avo... Na de lunch lopen we via de beeldentuin terug naar de ingang. Nog even een toiletstop en dan nemen we de de bus weer die ons terug brengt richting Kaapstad.

Jip wil erg graag nog even naar het strand. Dus we stappen uit in Camps Bay om daar even van de zee te genieten. Jip heeft haar sokken, schoenen en legging snel uit om met haar voeten in de zee te gaan. We blijven niet lang en na ons korte strandbezoek nemen we de bus terug naar Seapoint waar ons appartement is.

Daar aangekomen relaxen we een beetje en ‘s avonds gaan we een boterham eten, want vanmiddag hebben we een flinke lunch gehad.